Saturday, April 19, 2008

Husband Quotes Picnik

The worthy companions of my iBook!


Rating: 5 / 5
Pros: Design beautiful, perfect for my Mac! And then the bottom price ...
Cons: ... what are the drawbacks?!?

I am back, after a lot of time to write some confirmation report on my blog! I take this opportunity to greet all of my "blog buddies", given that in recent months have been really busy ...
Let's talk about 'the product now ...



Seek on UniEuro.it



Al momento dell'acquisto del mio amatissimo iBook (per chi non lo sapesse è un computer portatile...) ho pensato bene di portare a casa anche un sistema audio che sopperisse al livello, necessariamente un po' basso, del volume delle casse interne del portatile.

Allora, per la cifra davvero modica di 99 €, ho optato per queste JBL Creature II 2.1. Oltre alla garanzia del marchio JBL, uno tra i leader del settore, è molto positivo il fatto che queste siano state, durante il periodo intorno al quale le ho acquistate, tra le casse più in vista nell'Apple Store sul web. Magari per la qualità, per il prezzo, per il design, ... fatto sta che si trovavano praticamente ovunque! Ed anche oggi resistono, non sentendo il "peso" dei loro 2-3 anni...
È facile trovarle in negozi che vendono iPod o Macintosh, o in ogni caso prodotti Apple.
La JBL, infatti, è da anni partner della "Mela", e non è difficile vedere un suo prodotto etichettato con la sigla "Made 4 iPod", cioè "fatto per iPod", una garanzia di compatibilità e qualità.

Si trovano in commercio in vari colori. Quando le ho comprate, era disponibile solo il bianco, ma è comunque il colore che avrei scelto, in quanto è esattamente sulla tonalità dei miei Mac (si, sono un pochino esteta dai...). Nel tempo, si sono aggiunti i colori rosso, nero, argento, blu ed alluminio.
Il prezzo è, guardando sull'Apple Store, di 99 € per il modello in bianco, 99,95 per tutti gli altri.
Già onestissimo di suo, ma si può trovare anche a meno in alcuni negozi che le mettono spesso in offerta. Ad esempio, se come me abitate a Roma e siete interessati all'acquisto di questo prodotto, nell'arco di 2-3 mesi hanno aperto almeno 2 centri commerciali: uno in zona Bufalotta ed uno a Fiumicino. Capita a volte che le vendano con un po' di sconto, che non fa mai male...però bisogna affrettarsi, perchè spesso il numero di pezzi in vendita al prezzo stracciato dichiarato sui volantini è limitato.

Diamo a bit 'look at the specifications now ... {Also put some info in brackets for those who do not they will be much
} The audio system is a 2.1, that is, a subwoofer (bass) and two satellites (normal cases).
is compatible with any device has an input for headphones ... it has no pins owners (ie usable only for one audio product), but the classic jack for headphones.
I, in fact, I've connected to my Mac, the iPod, the PSP, ... and the legendary first-generation Game Boy too!
The design is really unique ... its rounded shape and modern ... but you just look at the photos, rather than read my description!
The two satellites are connected to the subwoofer, which is in turn connected to the source (my iBook in this case ...). Using the subwoofer controls the treble and bass, thanks to two "knobs" on the sides of silver logo "JBL", in gray.
With the right case, however, the volume is handled by means of control "+" and "-" touch-sensitive, very original.
The audio is sharp in a way that you would not expect anything, for a product with this fraction of the cost, but powerful, with 32 Watts RMS (Total 8 watts for the satellites, 24 watts for the subwoofer). For more
indicate, the entrance is 3.5 mm Stereo Mini Jack.
The dimensions (in mm) very small: 75x70x75 the two satellites, the subwoofer 230x230x230.
Other features let's leave the technical area ...

In conclusion: I love them! The sound is clean, the mini jack makes them very versatile design is perfect for my Mac! I am very satisfied with my purchase, and recommend it to everyone, especially those who have a laptop, it's hard to find speakers with powerful enough not to regret those of a traditional desktop computer, or who use mp3 players, because at times not is the maximum to hear the music from the headphones.

Thank you! Hello everyone !!!!!! -Daniel-



Seek on UniEuro.it



Creative Commons License


This work is published under a Creative Commons License
.


0 comments:

Post a Comment